Estimation of the distribution of the wheel-rail friction coefficient in curves during the DYNOTRAIN project - Ifsttar Accéder directement au contenu
Chapitre D'ouvrage Année : 2018

Estimation of the distribution of the wheel-rail friction coefficient in curves during the DYNOTRAIN project

Résumé

Among the experiment results of the DynoTRAIN project, the measurement of Y and Q forces in different curves have been corrected and used to extract a representative friction coefficient, by comparison to a model using Kalker's approach. The result is a set of fric-tion values from 0.23 to 0.35 observed on field in conditions considered dry, and a stand-ard deviation to a normal law of approximately 10 %.
Parmi les résultats de l'expérience du projet DynoTRAIN, la mesure des forces Y et Q dans différentes courbes a été corrigée et utilisée pour extraire un coefficient de frottement représentatif par rapport à un modèle utilisant l'approche de Kalker. Il en résulte un ensemble de valeurs de frottement de 0,23 à 0,35 obserÎes sur le terrain dans des conditions considérées comme sèches et un écart type par rapport à une loi normale d'environ 10%.
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Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)

Dates et versions

hal-01564968 , version 1 (19-07-2017)

Identifiants

  • HAL Id : hal-01564968 , version 1

Citer

Hugues Chollet. Estimation of the distribution of the wheel-rail friction coefficient in curves during the DYNOTRAIN project. in: Maksym Spiryagin, Timothy Gordon, Colin Cole, Tim McSweeney (eds). Dynamics of Vehicles on Roads and Tracks Vol 2, pp.791-796, 2018, 978-1-138-03571-3. ⟨hal-01564968⟩
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